dinsdag 26 mei 2020

Het begin van mijn bakhobby

In januari van dit jaar (2020) kreeg ik ineens zin om weer eens iets te bakken. En dan niet, zoals ik voorheen altijd deed, een pak kant-en-klare mix voor taart of cake kopen en de beschrijving van het pak volgen. Nee, ik wilde nu op zoek naar leuke bakrecepten, iets lekkers uitkiezen en gewoon beginnen. Het werd een recept voor bananenbrood met hazelnootchocolade van 24Kitchen. Bananenbrood is meestal nogal saai van smaak maar met de chocolade klonk het een stuk interessanter. En dat was het ook, het werd een heerlijk chocolade-bananenbrood. Ik had voor dit recept zeer rijpe bananen nodig, maar die had ik niet in huis. Google vertelde me dat ik dit met de magnetron op kon lossen; enkele gaatjes in de bananenschil prikken en 30 seconden tot 2 minuten (afhankelijk van de grootte en de hardheid van de bananen) in de magnetron. Ze worden dan zwart van buiten maar zijn mooi zacht van binnen; klaar voor gebruik.

Het bananenbrood viel bij alle huisgenoten in de smaak. Ik had met opzet vlak voor het weekend gebakken zodat iedereen mee kon genieten. Later zou blijken dat met dit eerste baksel een baktraditie was geboren. 
#bakkenvoorhetweekend #vrijdagmiddagtraditie



Geen opmerkingen: