donderdag 28 mei 2020

Het begin van mijn haakhobby

Toen ik in het voorjaar van 2017 een prachtige gehaakte woondeken bij een vriendin op de bank zag liggen, kreeg ik meteen het gevoel van 'dat wil ik ook kunnen'. Mijn eerste project was daardoor meteen een groot project; een woondeken dus. Ik gebruikte het eerste deel van de Lossen & Vasten Cal #1 als basis van mijn deken. Ik zag dat het een duidelijk geschreven patroon was, wat natuurlijk heel fijn is voor een eerste project.

Ik koos mooie kleuren van het garen dat in het patroon geadviseerd werd (Scheepjes Colour Crafter) en ging aan de slag. Wat was dat leuk om te doen! Al doende leerde ik allerlei steken en ik werd steeds enthousiaster. Het was duidelijk dat er een nieuwe hobby was geboren!




De deken bestaat uit blokken waarvan de helft als hoofdkleur oranje heeft en de andere helft als hoofdkleur donkergroen. De blokken heb ik aan elkaar gehaakt met beige en om de deken heen heb ik een rand van 3 toeren vasten gehaakt, ook in beige.

Ik heb de deken met haaknaald 4 gehaakt en dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:

  • Hasselt 2010 (beige)
  • Almelo 1316 (lichtgroen)
  • Enschede 1824 (donkergroen)
  • Vlissingen 1723 (oranje)

Het project heeft de hele zomer van 2017 stil gelegen door 'De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld', maar aan het eind van 2017 was mijn eerste zelf gehaakte deken klaar. Over 'De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld' lees je meer in mijn volgende haakblog.


    


Geen opmerkingen: